Dag 6,
Vandaag ben ik naar de molen gewandeld "de molen van Jetten".
Toen ik er naar toe liep voelde in me tourist in mijn eigen dorp, het overviel me dat
ik nu anders aan het kijken ben...
Het was eigenlijk net iets te ver voor me, maar zeker de moeite waard.
Gelukkig staan er genoeg bankjes, waar ik heb kunnen uitrusten voordat ik weer richting huis ben gelopen.
De molen is in 1811 gebouwd denken ze, maar het zou ook kunnen dat hij toen naar Uden is gehaald.
Hij bestaat in ieder geval al meer dan 200 jaar, en dankzij de gemeente verkeert hij nog steeds in een goede staat...
Je kunt er meel kopen om zelf je brood te bakken, voor kruidkoek en pannenkoeken, dat ga ik nu ook eens een keer
proberen. Kijken of je echt het verschil kunt proeven.
Wil je meer weten over deze molen: De molen van Jetten

Geen opmerkingen:
Een reactie posten