Dag 10,
Vandaag gaat het niet zo lekker, ik heb erg veel pijn in mijn rug... toch allemaal iets teveel geweest
gisteren...dus gebruik ik vandaag een foto die ik gisteren gemaakt heb.
Mijn project, mijn regels.... ;-)
Het is een Geuzenvlag, vaak te vinden op een boot...
De Geuzenvlag stond voor vrijheid en eenheid van de Noordelijke en de Zuidelijke Nederlanden. Omdat mensen op het water vrijheid ervaren is het vlaggetje hier symbool voor geworden. Ik vind het in ieder geval een mooie vlag met een nog mooiere geschiedenis en wij hebben hem daarom trots op de boeg wapperen.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten